Suche włosy

Hej w dzisiejszym poście opiszę stosowne pielęgnowanie włosów suchych. Jest to rodzaj włosów najbardziej wymagających w traktowaniu.



Mycie

Powinno być bardzo delikatne, zarówno jeśli chodzi o dobór produktów jak i o samo wykonanie zabiegu. Nie należy włosów trzeć, szarpać ani zbyt intensywnie masować. Warto próbować metody OMO, która zabezpieczy włosy na długości przed niszczącym działaniem detergentów. W przypadku włosów suchych zwykle nie ma też potrzeby myć ich zbyt często, zwłaszcza że woda również je wysusza, o ile oczywiście skóra głowy tego nie wymaga. W dni, kiedy ich nie myjemy, o odpowiednie nawilżenie można zadbać inaczej. Możemy np. użyć mgiełki, dodatkowo na takie zwilżone włosy możemy nałożyć odrobinę odżywki bez spłukiwania lub kroplę oleju roztartego wcześniej w dłoniach. 

Odżywianie 

Zarówno włosy suche, jak i te zniszczone lubią intensywną pielęgnację. Olejowanie — najlepiej na mokro, z odżywką, w formie serum lub na mgiełkę, a także to po myciu, ale w minimalnej ilości. Jeśli chodzi o nawilżenie, to wszelkie humektanty (aloes, miód, gliceryna, mleczko pszczele itp. ) warto dodawać do produktów, które z włosów zmywamy, bo w tych bez spłukiwania będą je niestety dodatkowo puszyć.Tym, na co muszą uważać osoby z suchymi włosami, są proteiny. 

Płukanki

To bardzo ważny punkt w pielęgnacji suchych włosów. Płukanki pomagają domknąć łuskę włosa, przez co włosy dłużej zachowują nawilżenie, stają się bardziej błyszczące i gładki. Kwaśne pH sprzyja domykaniu łusek i dodatkowo w przypadku włosów farbowanych przedłuża trwałość koloru. Do wykonania płukanek możemy użyć octu, soku z cytryny lub innych cytrusów albo herbatki z hibiskusa. Dobrze sprawdza się też płukanie włosów zimną wodą. Oczywiście robimy to na samym końcu, już po nałożeniu na włosy odżywki czy maski, i nigdy nie polewamy zimną wodą głowy, a jedynie same włosy. Właściciele suchych włosów powinni za to bardzo uważać na płukanki ziołowe, bo większość z nich niestety może ich włosy dodatkowo wysuszyć. 


Udostępnij ten post

39 komentarzy :

  1. Super porady! Mam suche włosy i nie umiem sobie z tym poradzić.
    Pozdrawiam:)
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  2. na moje suche włosy dobrze działa dodanie śmietanki 18% do porcji maski :D ok. 1 łyżeczki
    http://kreconowlosaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje włosy są suche, więc na pewno skorzystam z tych rad :)
    a na pewno bardzo bym chciała :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne rady :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Rady idealne dla moich włosów...na pewno skorzystam :)
    Zapraszam-Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Stosowanie płukanek na pewno dużo daje :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne porady, moje włosy akurat są tak specyficzne że
    do żadnego gatunku się nie kwalifikują xd ale mam pewien sposób
    w jaki o nie dbam i wydaje mi się że wracają do normy :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja największy problem mam chyba z wysuszonymi końcówkami włosów, więc bardzo przydatne rady :*

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatne rady!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post, co prawda nie mam aż tak suchych włosów, ale rady się przydadzą, zwłaszcza po farbowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne porady, też stosuję olejowanie, kiedy czuję, że moje włosy robią się suche :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama mam bardzo suche włosy, dzięki za rady
    Zapraszam do mnie:
    http://nesiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie mam chyba takich najbardziej suchych włosów, ale te płukanki z pewnością nie zaszkodzą :) Świetne rady, nie miałam o tym wszystkim pojęcia!

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post! Uwielbiam takie wpisy, z których mogę się dużo dowiedzieć :) Super rady :)
    Zapraszam: https://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam naturalnie suche włosy więc po każdym myciu nakładam sobie odżywkę bez spłukiwania ;)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  16. Płukankę robię tylko zimną wodą bo używanie soku z cytryny czy innych cytrusów powoduje spłukiwanie sie koloru (jeżeli włosy są farbowane) :) Mimo, że moje włosy są słuche to wystarczy odżywka z Kallosa + płukanie zimną wodą :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  17. pomocne *.*
    www.weronikakubisty.blogspot.com
    zapraszam ;)


    OdpowiedzUsuń
  18. mam niestety bardzo suce wlosy, więc post idealny dla mnie;) super rady, chętnie je wypróbuje na swoich włosach;)
    justbasicstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. przydatne rady ;)

    zapraszam do mnie:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Skorzystam z tych rad;)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Porady są świetne 😍 Skorzystam na 100%
    Zapraszam serdecznie do mnie 😇

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne porady , na pewno się przydadzą ;)


    milosczycieszkola.blogspot.com zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo przydatne porady! :)

    Zapraszam do wzięcia udziału w wakacyjnym konkursie:
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Przydatne! :) Bardzo podoba nam się Twój blog oraz post! <3
    Przy okazji zapraszamy do nas:
    brillantirose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja odkąd pamiętam miałam troche suche włosy. Od niedawna stosuje maskę WAX i moje włosy są w super kondycji ♥
    https://alazielinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobrze, że piszesz o takich rzeczach, bo w ten sposób możesz komuś pomóc. :) Ja na szczęście nie mam problemu z suchymi włosami. ;) Arleta

    OdpowiedzUsuń
  27. Wreszcie coś na moje włosy. Będę próbować tej metody z mgiełką, może mi pomoże, Dziekuje za taki post. wreszcie jakieś rozwiązanie
    pozdrawiam xx
    in-the-white.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo dobre rady :D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. ooo, bardzo przydatny post!

    Zajrzyj do mnie i zobacz jak łatwo możesz dostać pudełko pełne japońskich słodyczy!
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzisiaj zauważyłam, że moje włosy są suchsze niż zazwyczaj :<
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja używam odzywki z Kallosa, która świetnie nawilża ;)
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. przydatny post! :)

    http://by-klaudiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja po rozjasnianiu musze bardzo dbac o swoje wlosy. Rozne maseczki, olejki i odzywki. Mimo takiego wyniszczenia trzymaja sie calkiem niezle i nie zamienily sie w sianko. Duzo i tak sie nie zmienilo w mojej codziennej pielegnacji. Buziaki

    http://caiawichowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Przydatny post :)
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Lubię takie typu posty ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciekawy post i super porady :) Na pewno ktoś skorzysta :)

    Byłabym wdzięczna za kliki
    Mój blog, zapraszam :*
    KONKURS ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  37. O tak! Idealny poradnik dla nie :) Dziękuję!

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń